Freshpointmagazin.it
Owoce Madama Oliva stają się bardziej zielone
2023-03-14 00:00
Opakowania linii Frutto firmy Madama Oliva stają się plastikiem z recyklingu z surowcem posiadającym certyfikat Iscc Plus. Jest to skok firmy w kierunku bardziej zrównoważonego podejścia do produkcji i dystrybucji swoich produktów. Jest to duża inwestycja
czytaj dalej
czytaj dalej
Trendy cen owoców i warzyw we Włoszech na dzień 13 marca
2023-03-14 00:00
Rozpoczęła się nowa kampania zielonych szparagów, z produktami pochodzącymi głównie z Kampanii. Dystrybucja karczochów Romanesco ruszyła pełną parą, ale popyt na nie jest jeszcze stonowany. Z drugiej strony rośnie popyt na truskawki, również dzięki wiosennym temperaturom. Spadek
czytaj dalej
czytaj dalej
Potager City: nowy format Carrefour poświęcony owocom i warzywom
2023-03-13 00:00
W Paryżu, w dwóch pierwszych punktach sprzedaży, debiutuje wprowadzony przez Carrefour format proximity Potager City (dosłownie Miasto Ogród), który ma na celu uwydatnienie świeżych produktów, a w szczególności owoców i warzyw z ekspozycją zajmującą 50% powierzchni punktu sprzedaży.
czytaj dalej
czytaj dalej
Woski dla poprawy wyglądu i trwałości, są alternatywy #krótkie owoce
2023-03-13 00:00
Hiszpańskie cukinie większe niż włoski produkt ekologiczny z powodu użycia wosków (E 901), które zatrzymywałyby wilgoć? Na portalach społecznościowych krążą filmiki opowiadające te teorie. Zapytaliśmy profesora Antonello Paparella, wykładowcę mikrobiologii żywności
czytaj dalej
czytaj dalej
Od 2021 roku debiutuje Zielona Gwiazda Michelin, podkreślając zmianę kulturową zachodzącą również w branży restauracyjnej. Do tej pory 49 restauracji zostało wyróżnionych dzięki takim parametrom jak pozyskiwanie produktów zero km lub organicznych, redukcja odpadów żywnościowych, wykorzystanie
czytaj dalej
czytaj dalej
OrtoRomi leci na TikTok po edutainment
2023-03-09 00:00
OrtoRomi ląduje na TikTok i zdobywa rekord jako pierwsza firma w b, która wybrała chińską platformę. Wybór jest częścią strategii konsolidacji marki zarówno w celu zbliżenia się do młodszego targetu, jak i z myślą o intensyfikacji działań digitalowych.
czytaj dalej
Tabela owoców i warzyw, potrzebny plan strategiczny
2023-03-08 00:00
Kryzys konsumpcji, ze stratą w 2022 roku 500 tys. ton zakupów w stosunku do 2021 roku, według raportu Cso Italy, niedobory siły roboczej, susza, patogeny, koszty zielonej transformacji: podczas Stołu Owocowo-Warzywnego zwołanego w Masaf przez Ministra Rolnictwa i
czytaj dalej
czytaj dalej
Dzień Kobiet, mniej mimoz (-40%) i rosnące ceny (+20%)
2023-03-08 00:00
Zmiany klimatyczne mają również wpływ na Międzynarodowy Dzień Kobiet: w tym roku będzie o 40 procent mniej mimoz, mówi Cia, z powodu wcześniejszego kwitnienia w styczniu. A przemysł szkółkarski ucieka w poszukiwaniu schronienia, badając późne odmiany. Biznes wart 12 milionów euro
czytaj dalej
Dzień Kobiet, mniej mimoz (-40%) i rosnące ceny (+20%)
2023-03-08 00:00
Zmiany klimatyczne mają również wpływ na Międzynarodowy Dzień Kobiet: w tym roku będzie o 40 procent mniej mimoz, mówi Cia, z powodu wcześniejszego kwitnienia w styczniu. A przemysł szkółkarski ucieka w poszukiwaniu schronienia, badając późne odmiany. Biznes wart 12 milionów euro
czytaj dalej
Spazio Conad (Pac200A Conad): sezonowość jest wielokategorialna
2023-03-07 00:00
Feeria barw w dziale owocowo-warzywnym w punkcie sprzedaży Spazio Conad w Katanii (Pac2000A Conad), lokomotywie spożywczej centrum handlowego Porte di Catania, która podkreśla sezonowość, a w szczególności owoce cytrusowe, poprzez wielokategorialne ekspozycje umieszczone w centrum handlowym.
czytaj dalej
Trendy cen owoców i warzyw we Włoszech na dzień 6 marca
2023-03-07 00:00
Kampania truskawkowa rozpoczęła się dobrze, od dobrych ilości i doskonałej jakości, natomiast kampania pomarańczy tarocco dobiega końca. Spadają ceny karczochów, kalafiorów, sałat, pomidorów, papryki i cukinii.
czytaj dalej
#Repartofresh. Logika działu według Megamark (Selex)
2023-03-07 00:00
Decyzja o ustawieniu działu owocowo-warzywnego przy wejściu do punktu sprzedaży to dla wielu detalistów strategia, której celem jest komunikowanie świeżości, jakości, wyboru asortymentu, sezonowości przy silnym oddziaływaniu ekspozycyjnym często podyktowanym intensywną kolorystyką referencji. Na stronie
czytaj dalej
czytaj dalej
Spazio Conad (Pac2000A Conad): sezonowość jest wielokategorialna
2023-03-07 00:00
Feeria barw w dziale owocowo-warzywnym punktu sprzedaży Spazio Conad w Katanii (Pac2000A Conad), lokomotywy spożywczej centrum handlowego Porte di Catania, która podkreśla sezonowość, a w szczególności owoce cytrusowe, poprzez ekspozycje wielokategorialne umieszczone w centrum handlowym.
czytaj dalej
Bayer, poprzez Vegetables by Bayere swoje marki Seminis i De Ruiter, zaprezentował na targach Fruit Logistica innowacyjne rozwiązania dla rolnictwa regeneracyjnego i nowe, bardziej odporne odmiany. "Aby wyżywić rosnącą populację świata i jednocześnie chronić m.in.
czytaj dalej
czytaj dalej
F.lli Orsero wprowadza na rynek linię Zenzero da bere
2023-03-07 00:00
F.lli Orserovalorises ginger z nową linią, Zenzero da bere, produkowaną w wersjach Hppnelle Zenzero shote Zenzero boost. Zenzero boost jest dostępny w trzech recepturach, aby zaspokoić wszystkie gusta Mattia Beda
czytaj dalej
Spodziewany jest rekordowy Macfrut (3-5 maja w Rimini Expo Centre): +25% powierzchni wystawienniczych i +50% firm międzynarodowych w porównaniu z ubiegłoroczną edycją. Oczekuje się, że liczby przekroczą edycję 2019, 20 międzynarodowych prezentacji Renzo Piraccini
czytaj dalej
Nazywa się Plaizir nowy gładki melon wprowadzony w zeszłym roku przez Hm.Clause, gotowy na sezon konsolidacji w handlu detalicznym na dużą skalę. Późna odmiana, która pozwala na przedłużenie kalendarza na cały wrzesień i dłużej, gwarantując wysoki standard jakości, jak mówi Alessandro
czytaj dalej
czytaj dalej
Pozytywne wyniki wyciągnął Matteo Mazzoni, dyrektor handlowy Grupy Mazzoni, dla edycji 2023 Fruit Logistica, gdzie zaprezentowano topowe produkty (w oczekiwaniu na kampanię letnią), cytryny premium, marchewki, pomarańcze. Nowość Ionì Lemon, na Wielkanoc
czytaj dalej
czytaj dalej
Dobre praktyki Melindy w zakresie zrównoważonej logistyki są bohaterami nowej reklamy emitowanej we wszystkich krajowych telewizjach i na platformach cyfrowych. Krótki film celebruje jakość jabłek Golden Dop z Val di Non, w Trentino, podkreślając system przechowywania w
czytaj dalej
czytaj dalej
Green Drop, pierwszy znak certyfikacyjny dotyczący zrównoważonego wykorzystania wody #vocidellortofrutta
2023-03-01 00:00
Zaprezentowana na targach Marca, po dwuletniej fazie testowej gotowa do debiutu jest Goccia Verde, projekt, którego celem jest wprowadzenie na rynek prywatnego i dobrowolnego systemu certyfikacji zrównoważonego wykorzystania zasobów wodnych oraz ich jakościowej i ilościowej ochrony. Promowany i
czytaj dalej
czytaj dalej